new-tariff  
Запитання-відповідь

Субсидії: як отримати?

Зміни в Порядкунадання житлових субсидій

Кому призначається:

одному із членів домогосподарства, які зареєстровані та фактично проживають;у разі коли зареєстровані неповнолітні діти або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку, за заявою опікуна.

Обмеження в призначенні:

перевищення площі 120 кв. м для квартир та 200 кв. м для будинків; наявність у власності транспортного засобу, випущеного менше 5 років; якщо у осіб, які досягли 18 років, доходи відсутні, менші ніж розмір мінімальної зарплати або вони не сплатили ЄСВ; здійснена купівля (набуто право власності) на суму більше 50 тис. грн.; наявна прострочена понад 2 місяці заборгованість з оплати послуг або обов'язкової плати, сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів (340 грн.).

Виключення у разі обмеження надання субсидії:

У випадках відсутності доходу, коли він менший ніж розмір мінімальної зарплати або не сплачено ЄСВ субсидії надаються у разі: навчання у відповідний період за денною формою; отримання пенсії, стипендії чи окремих видів соціальної допомоги.

Документи для призначення:

заява та декларація про доходи і витрати за встановленими формами; довідки про доходи - у разі зазначення доходів, інформація про які відсутня. У разі неможливості підтвердити доходи довідкою, додається письмове пояснення; договір найму (оренди) житла (за необхідності); для прийняття об'єктивного рішення для розгляду комісією може бути запропоновано подання інших документів.

Доходи, які враховуються до сукупного доходу:

заробітна плата без податку на доходи фізичних осіб; пенсія; стипендія; соціальні виплати, які призначаються органами соціального захисту; допомога по безробіттю, інші страхові виплати; інші доходи.

      Доходи членів сім'ї враховуються незалежно від адреси реєстрації.

Період, за який враховуються доходи:

На неопалювальний сезон у травні враховуються доходи за ІІІ-ІV квартали попереднього року, на опалювальний сезон у жовтні – за І-ІІ квартали поточного року. На придбання скрапленого газу та твердого палива – за попередній календарний рік. Після початку сезону – за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення. Доходи у вигляді пенсії з початком сезонів враховуються за останній місяць. В неопалювальний – за квітень, в опалювальний – за вересень.

Врахування доходів:

Якщо в 18-річної особи доходи відсутні або менші від мінімальної зарплати, але вона навчалася за денною формою, дохід визначається на рівні одного прожиткового мінімуму.

Якщо вона отримувала пенсію, стипендію, допомогу або не досягла 18-річного віку -включаються фактичні розміри.

Два розміри прожиткового мінімуму- у разі призначення субсидії на паливо та житлово-комунальні послуги.

Три розміри прожиткового мінімуму - в усіх інших випадках.

Для осіб, які перебували на строковій військовій службі - половина розміру прожиткового мінімуму.

Врахування доходів підприємцям та пенсіонерам:

Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів :

      І групи – на рівні мінімальної зарплати,

      ІІ групи – двох мінімальних зарплат;

      ІІІ групи – трьох мінімальних зарплат.

При цьому не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та від підприємницької діяльності.

У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який декларує відсутність в останньому місяці періоду, за який враховуються доходи, інших доходів, крім пенсії, до її середньомісячного сукупного доходу враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначена субсидія.

До сукупного доходу не враховуються:

аліменти, отримані на дітей; доходи від розміщення депозитів; оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії; допомога громадських та благодійних організацій; допомога на поховання; одноразова допомога; вартість отриманих санаторно-курортних путівок, засобів реабілітації; суми, які виплачуються за шкоду, заподіяну працівникові; особам, які беруть (брали) участь в АТО (ООС) та/або членам їх сімей не враховуються отримані ними у цей період грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, благодійна допомога незалежно від періоду.

Соціальні виплати, що не включаються до сукупного доходу:

частина допомоги при народженні і усиновленні, виплата яких здійснюється одноразово; одноразова винагорода матерям-героїням; допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; адресна допомога ВПО.

Термін, на який призначається субсидія

Призначається двічі на рік - з місяця звернення на відповідний сезон, і розраховується:

на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня. для домогосподарств з індивідуальним опаленням з 16 жовтня по 15 квітня включно; Субсидія для придбання палива призначається один раз на календарний рік за зверненням; У разі звернення про призначення субсидії протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку сезону.

Перепризначення субсидії на наступний сезон

Після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний сезон.

У разі отримання інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг та заборгованість із сплати обов'язкової частки, загальна сума яких перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, субсидія на наступний сезон не призначається.

Якщо протягом 2х місяців з дати повідомлення документально підтверджено сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію або оскарження в судовому порядку, субсидія призначається з початку сезону, в іншому випадку - з місяця, в якому підтверджено сплату або укладення договору.

Невикористані суми субсидії

Сума субсидії, яка не використана внаслідок економії споживання послуг, зараховується на наступні розрахункові періоди протягом сезону.

Підприємство зобов'язане зазначати суму переплати у платіжних документах.

Після закінчення сезону невикористана сума (не тільки на опалення) повертається до бюджету.

Частина на оплату послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення, що в еквіваленті не перевищує вартості (станом на 1 травня) 100 куб. метрів газу або вартості 150 кВт·г електроенергії повертається домогосподарству на підставі списків, які подаються до 1 червня, та заяви, яка подається до 1 вересня.

Виплата мешканцям міст обласного значення здійснюється через банки, у сільській місцевості через банки та пошту.

У разі смерті особи, якій призначено субсидію, виплата здійснюється одній із осіб, яким призначено субсидію, за заявою.

Комісійні рішення про призначення в окремих випадках:

непрацездатним непрацюючим особам, які проживають самі, на понаднормову (не більш як на 30%) площу житла;

при наявності транспортного засобу, випуском менше 5 років;

при здійсненні купівлі (набуття права власності) на суму, яка перевищує         50 тис. грн.;

простроченої понад 2 місяці заборгованості;

при призначенні орендарям та внутрішньо переміщеним особам;

на фактично проживаючих;

на розділені особові рахунки різним сім'ям;

дитячим будинкам та прийомним сім'ям на фактично проживаючих;

з врахуванням фактичних розмірів доходів для інших категорій громадян;

з врахуванням доходу на рівні одного прожиткового мінімуму – для осіб, які проживають у сім'ях, що опинилися у складних життєвих обставинах;

у разі відсутності відомостей про склад зареєстрованих;

з поверненням до початку сезону при складних життєвих обставинах;

продовження за поважних причин до 1 листопада подання заяви на отримання зекономлених коштів.

Особливості прийняття комісійного рішення за відсутності доходів та доходів менших від мінімальної зарплати

За рішенням комісії не можуть призначатися субсидії у випадку перебування осіб за кордоном сукупно понад 60 днів періоду, за який враховуються доходи, крім настання складних життєвих обставин (довідка ЛКК);

Для міст обласного значення додатковою умовою призначення є також сплата протягом 2х місяців перед призначенням ЄСВ/

Комісійні рішення про припинення та поновлення субсидій

Надання субсидії припиняється у разі:

заборгованості з оплати обов'язкової частки;

подання недостовірних даних;

неповідомлення про зміни складу зареєстрованих, їх статусу, у складі сім'ї, наданні послуг, покупці;

виїзду;

смерті;

виявлених порушень, що вплинули на право та розмір при обстеженні;

не сплати ЄСВ;

за заявою.

Комісійні рішення переглядаються:

для орендарів;

внутрішньо переміщених осіб;

для домогосподарств, яким призначено на фактично проживаючих осіб;

у разі зміни складу осіб, які зареєстровані, складу сім'ї та її доходів.

Кому необхідно надати нові документи на призначення субсидій

особам, у яких відсутні доходи, або вони менші ніж розмір мінімальної зарплати і/або не сплачено ЄСВ;

внутрішньо переміщеним особам;

особам, члени яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;

особам, які є орендарями житлових приміщень;

особам, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Встановлення та повірка лічильників води

Встановлення лічильників води


Для встановлення приладу обліку води Вам необхідно придбати лічильник. Зокрема, це можна зробити в магазині “Криниця” (вул.Гетьмана Сагайдачного, 12. тел. 37-61-01). Лічильник встановлюється спеціалізованою організацією, яка має право на проведення таких робіт (зокрема, перелік організацій Ви можете дізнатися у службі обліку реалізації води і стоків КП “Черкасиводоканал”). Після встановлення Ви звертаєтесь у службу обліку реалізації води і стоків Водоканалу (тел.38-46-38, 54-32-98, 63-38-35, 093-360-49-21, 067-691-20-05, 050-384-63-85, 067-627-78-92, 067-627-78-93), де Вам призначають дату опломбування лічильників. З моменту їх опломбування розрахунок за спожиту воду здійснюється відповідно до показників приладів обліку. (Для звірки нарахувань необхідно мати квитанції оплати в межах трьох років)


Повірка лічильників


Лічильники води, як і інші засоби вимірювальної техніки, періодично мають перевірятися (згідно із Законом України “Про метрологію та метрологічну діяльність”) . Міжповірочний інтервал для лічильників зазначається в паспорті приладу (зазвичай, для водомірів він становить 3-4 роки).


Повірку приладів обліку води проводять спеціалізовані організації, зокрема і КП “Черкасиводоканал”. Підприємство проводить увесь обсяг робіт, пов'язаних із повіркою лічильників — розпломбування, демонтаж, транспортування, повірка, монтаж та опломбування лічильників. Для того, щоб скористатися цією послугою, Вам необхідно звернутися в енергослужбу Водоканалу (тел.38-45-38, 33-43-18). Якщо споживач хоче самостійно провести демонтаж/монтаж та транспортування лічильників на місце повірки, він має звернутися у службу обліку реалізації води і стоків (тел. 38-46-38, 54-32-98, 63-38-35, 093-360-49-21, 067-691-20-05, 050-384-63-85, 067-627-78-92, 067-627-78-93), щоб контролери підприємства розпломбували, а після повірки опломбували лічильники.

У будь-якому випадку розпломбування та опломбування проводиться безкоштовно.

Повірка проводиться у строк, що не перевищує один місяць.


Позачергову повірку приладів обліку води проводять у таких випадках:

- якщо споживач сумнівається в коректності показників лічильників;

- якщо пошкоджено відбиток повірочного тавра або тавра свідоцтва про повірку;

- якщо пошкоджені пломби, встановлені працівниками КП “Черкасиводоканал”;

- якщо приймаються на облік лічильники, час останньої повірки яких більший за половину міжповірочного інтервалу (тобто більше 1,5-2 років).

Одержання технічних умов на розробку проектної документації на підключення об'єктів до міських мереж водопостачання та водовідведення.

 

Для отримання технічних умов на розробку проектної документації на підключення об'єктів до міських мереж водопостачання та водовідведення юридичні та фізичні особи-підприємці мають подати до загального відділу КП “Черкасиводоканал” такі документи:


1. План ділянки будівництва на геодезичній підоснові з нанесенням усіх підземних комунікацій (в масштабі 1:200).
2. Рішення виконавчого комітету міської ради про затвердження містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
3. Опитувальний лист про загальну добову потребу у воді питної якості та розрахунок максимального добового об'єму стічних вод (заповнюється проектною організацією (завіряється печаткою цієї організації та печаткою фірми-замовника). Типову форму опитувального листа можна скачати тут.
4. Заява (зразок заяви можна скачати тут) 

5. Дозвіл співвласників земельної ділянки та житлового будинку (якщо вони є)  на прокладку трубопроводу по землі загального користування (відповідно до Земельного кодексу України, ст. 89, п.3.);

6.У разі підключення до приватних водопровідних чи каналізаційних мереж – дозвіл власника мереж.

Для отримання технічних умов на проектування підключення об'єктів до міських мереж водопостачання та водовідведення жителі приватного сектора мають подати до загального відділу КП “Черкасиводоканал” такі документи:


1. Технічний паспорт будинку (видається ЧОБТІ).
2. Державний акт на земельну ділянку (за наявності).
3. Заява (зразок заяви можна скачати тут).

4. Дозвіл співвласників земельної ділянки та житлового будинку (якщо вони є)  на прокладку трубопроводу по землі загального користування (відповідно до Земельного кодексу України, ст. 89, п.3.);

5.У разі підключення до приватних водопровідних чи каналізаційних мереж – дозвіл власника мереж.

Контакти: Загальний відділ Водоканалу — вул.Гетьмана Сагайдачного, 12, 1 поверх, тел. 54 – 36 – 73

Прийомні дні: Понеділок -  Четвер,  з  8.00- 17.00,  П’ятниця,  з  8.00-16.00 

 

Безготівковий розрахунок за послуги з водопостачання та водовідведення

Шановні споживачі!

Розраховуватися за послуги із водопостачання та водовідведення Ви можете своєю банківською карткою.

Призначення платежу:  оплата послуги централізованого водопостачання

Банківські реквізити:

КП "Черкасиводоканал"

Поточний рахунок №26003060347905 ЧГРУ ПАТ КБ  "ПриватБанк"

МФО 354347

код ЄДРПОУ 03357168

 

Призначення платежу: оплата послуги централізованого водовідведення

Банківські реквізити:

КП "Черкасиводоканал"

Поточний рахунок №26003317673900 АТБ "УкрСиббанк"

МФО 351005

код ЄДРПОУ 03357168

 

Крім того, вкажіть номер особового рахунку, прізвище, ім'я, по-батькові та Вашу адресу.

 

 

Як передати приватні мережі водопостачання та водовідведення у міську комунальну власність

Процедура передавання мереж у комунальну власність має такі етапи:

1. Жителі вулиці або провулку, які брали участь у будівництві мереж, мають подати письмове звернення до міського голови з проханням прийняти побудовану мережу у міську комунальну власність.

2. Отримати письмову згоду у підприємства на прийняття мережі у комунальну власність на баланс КП "Черкасиводоканал". Цю згоду можна отримати лише після того, як департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради звернеться до Водоканалу.

 3. Провести оцінку залишкової вартості мережі, якщо з моменту її будівництва пройшло більше ніж 1 рік.

4. Після ухвалення міською радою рішення щодо надання згоди на безоплатну передачу мереж у комунальну власність міста на баланс КП "Черкасиводоканал" та підписання відповідного акту прийому-передачі мережі,затвердження його виконавчим комітетом, процедура передачі завершується.

Щойно завершується процедура передачі мережі на баланс Водоканалу усі питання щодо приєднання до зазначеної мережі підприємство вирішує самостійно. Обслуговування та ремонт (прочищення, промивання та ін.) мереіж після передачі здійснює КП "Черкасиводоканал".

Як підключитися до мереж централізованого водопостачання та водовідведення

ПАМ’ЯТКА СПОЖИВАЧА

Для підключення  до мереж  централізованого водопостачання та водовідведення м.Черкаси, Вам необхідно здійснити наступні дії:

$11.     Отримати технічні умови для приєднання до мереж водопостачання та водовідведення        На виготовлення Технічних умов подається заява до загального відділу  КП«Черкасиводоканал», 1 поверх, вул. Гетьмана Сагайдачного 12,з наступними документами:

НАСЕЛЕННЯ:

ПІДПРИЄМСТВА

4. Дозвіл співвласників земельної ділянки та житлового будинку (якщо вони є)  на прокладку трубопроводу по землі загального користування (відповідно до Земельного кодексу України, ст. 89, п.3.);

5. У разі підключення до приватних водопровідних чи каналізаційних мереж – дозвіл власника мереж. 

5. Дозвіл співвласників земельної ділянки та житлового будинку (якщо вони є)  на прокладку трубопроводу по землі загального користування (відповідно до Земельного кодексу України, ст. 89, п.3.);

6. У разі підключення до приватних водопровідних чи каналізаційних мереж – дозвіл власника мереж. 

       2. Виготовлення проектної документації

( Проектна документація виготовляється КП «Черкасиводоканал» або проектною організацією, яка має відповідну ліцензію (сертифікат) на виконання проектних робіт. В дану проектну організацію надаються виготовлені Технічні умови КП «Черкасиводоканал».

3. Виготовлену проектну документацію надати  до КП «Черкасиводоканал» для погодження спеціалістами підприємства.

         (проектна документація надається  до загального відділу КП «Черкасиводоканал», (1 поверх, вул. Гетьмана Сагайдачного,12).

4. Виконання монтажних робіт по будівництву мереж водопостачання та водовідведення у відповідності до проектної документації.        

  ( монтажні роботи  виконуються КП «Черкасиводоканал» або організацією, яка має дозвільні документи на проведення даного виду робіт).

5. Для здійснення приєднання побудованих мереж водопостачання та водовідведення замовник (забудовник) надає у загальний відділ підприємства необхідний пакет документів:

5.1. Юридичні особи, фізичні особи - підприємці:

  •       узгоджений інженерними службами міста проект;
  •       виконавчу документацію побудованих мереж;
  •       сертифікати на використані під час будівництва матеріали;
  •       акти на приховані роботи;
  •       акти гідравлічних випробувань мереж;
  •       акти проведення хлорування побудованих водопровідних мереж

5.2. Фізичні особи:

  •        узгоджений інженерними службами міста проект;

6. Опломбування лічильника працівником КП «Черкасиводоканал» (у разі відсутності зауважень).      

7. Проведення оплати за підключення до мереж централізованого водопостачання та водовідведення у відповідності до отриманого рахунку від КП «Черкасиводоканал» (загальний відділ).

8. Укладення договору з КП «Черкасиводоканал» про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення .

9. Після проведення всіх вищезазначених дій КП «Черкасиводоканал» здійснить приєднання Ваших мереж  до мереж централізованого водопостачання та водовідведення м.Черкаси.

Контакти:Загальний відділ: вул. Гетьмана Сагайдачного, 12, 1 поверх, тел. 54 - 36 – 73

                     Прийомні дні: Понеділок -  Четвер,  з  8.00- 17.00,  П’ятниця,  з  8.00-16.00                         

                                                              АДМІНІСТРАЦІЯ   КП   «ЧЕРКАСИВОДОКАНАЛ»

Що чекає споживача в разі виявлення самовільного приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення?

П А М ' Я Т К А юридичним особам та суб'єктам підприємницької діяльності!

Відповідно до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України від 27.06.2008 №190 зі змінами

пункт  4.3. Забороняється будь-яке самовільне приєднання обєктів водоспоживання до діючих систем централізованого водопостачання та водовідведення (включаючи приєднання до будинкових вводів, внутрішньобудинкових мереж або до мереж споживачів).

пункт 3.2. Водокористування вважається безобліковим, якщо споживач самовільно приєднався до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення або самовільно користується ними.

У разі виявлення самовільного приєднання споживача до системи водопостачання, а також самовільних робіт на водопровідному вводі складається відповідний акт. При цьому плата за воду стягується згідно з вимогами Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України.

(пункт 10.4.5. Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держ.комітетом України по ЖКГ від 05.07.1995 №30 зі змінами).

При виявленні безоблікового водоспоживання  та   водовідведення Споживач сплачує КП “Черкасиводоканал “:

1. Обстеження  несанкціонованого  при'єднання до міських  або  приватних   мереж водопостачання  (водовідведення).

2. Розробку   технічних  умов  на  водопостачання (водовідведення).

3. Виготовлення проектної документації на водопостачання (водовідведення) та її  погодження   в      установленому  порядку  з  інженерними  службами  міста.

4. Нарахування  за  безоблікове  водокористування (пункти 3.3., 3.4. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України від 27.06.2008 №190 зі змінами):

4.1 - у разі безоблікового водоспоживання Виробник виконує розрахунок витрат за пропускною спроможністю труби вводу при швидкості руху води в ній 2.0 м/сек та дією  її  повним  перерізом  протягом  24  годин  за  добу.

  -  у разі  безоблікового  водовідведення  , коли  у Споживача на законних підставах здійснюється   водоспоживання  ,  Виробник  виконує розрахунок витрат за водовідведення за показниками лічильника води, або по нормі водопостачання в разі його відсутності.

  4.2 - розрахунковий період при безобліковому водокористуванні встановлюється з дня початку такого користування .Якщо термін початку безоблікового водокористування виявити неможливо , розрахунковий  період   становить  один  місяць.

Примітка. При відмові Споживача від виконання вищезазначеного порядку  КП “Черкасиводоканал “ протягом  наступної  після  відмови  доби здійснює  відключення самовільного   при'єднання  до  мережі  водопостачання ( водовідведення).

Витрати  понесені  Виробником  під час здійснення відключення безоблікового водокористування оплачує Споживач (пункт 3.11. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України від 27.06.2008 №190 зі змінами).

В подальшому приєднання  мереж  Споживача  здійснюється  на  загальних  умовах.

Контакти:Загальний відділ: вул. Гетьмана Сагайдачного, 12, 1 поверх, тел. 54-36-73 

Прийомні дні: Понеділок -  Четвер,  з  8.00- 17.00,  П’ятниця,  з  8.00-16.00                         

Адміністрація КП “ Черкасиводоканал ”

Які права має споживач?

Права споживачів,

місце та порядок одержання інформації споживачів

Законом України «Про житлово-комунальні послуги»визначено основні засадиорганізаційних,господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки.

Відносини між суб’єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг, і фізичною та юридичною особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення врегульованоПравилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (далі – Правила).

Відповідно до статті 20Закону України «Про житлово-комунальні послуги»(далі – Закон)споживач має право:

1) одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг;

(Крім того, підпунктом 1 пункту 32 Правил визначено, що виконавець зобов'язаний своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров’я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил).

2) одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо;

(підпунктом 3 пункту 32 Правил визначено, що виконавець зобов’язаний надавати споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію  про  перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів,  нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні  строки  усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про ці Правила  (зазначається  у договорі,  а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця).

Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 № 390 (зареєстрованого в Мін'юсті України 16 серпня 2012 р. за № 1380/21692).

3) на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг;

(підпунктом 18 пункту 32 Правил визначено, що виконавець зобов’язаний відшкодовувати  збитки,  завдані  майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, заподіяну його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і договору);

4) на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;

(підпунктами 12 та 17 Правил встановлено, що виконавець зобов’язаний усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством та договором; своєчасно  проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених  несправностей,  пов’язаних  з  отриманням послуг,  що виникли з його вини );

5) на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством;

(підпунктами 16 та 19 Правил встановлено, що виконавець зобов’язаний проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх,  надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному договором; сплачувати споживачу  неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і договором;

6) на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

7) отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт;

(підпунктами 14 та 15 Правил встановлено, що виконавець зобов’язаний зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання); звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати  компенсацію за перевищення  строків проведення аварійно-відбудовних робіт);

8) на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Споживач має право на укладення договору з виконавцем відповідних послуг на профілактику, повірку, а також заміну або ремонт санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та засобів обліку, що вийшли з ладу.

Відповідно до вимог статей 18, 19 та 32 Закону відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред’явленої претензії.

Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, зокрема, пунктами 9-23 Правил визначено порядок обліку та оплати послуг.

Законом також визначенізобов’язання Споживачів:

1) укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору;

2) своєчасно вживати заходів щодо усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з власної вини;

3) забезпечувати цілісність засобів обліку комунальних послуг та не втручатися в їх роботу;

4) за власний рахунок ремонтувати та міняти санітарно-технічні прилади і пристрої, обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

5) оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом;

6) дотримуватися правил пожежної і газової безпеки, санітарних норм;

7) допускати у приміщення, будинки і споруди представників виконавця/виробника в порядку, визначеному законом і договором, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних і профілактичних оглядів та перевірки показників засобів обліку;

8) дотримуватися вимог житлового та містобудівного законодавства щодо здійснення ремонту чи реконструкції приміщень або їх частин, не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг;

9) своєчасно проводити підготовку жилого будинку, помешкання (в якому він проживає або яке належить йому на праві власності) та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

10) у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню у встановлених законом чи договором розмірах.

Крім того, відповідно до статті 22Закону України «Про питну воду та питне водопостачання»споживачі питної води мають право на:

-забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним стандартам, кількість і режим подачі якої визначаються на договірних засадах в обсязі, не меншому від нормативів питного водопостачання;

- одержання в установленому порядку повної, достовірної, своєчасної інформації про якість питної води, обсяги її реалізації, режими подачі та порядку розрахунку тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення;

-організацію та проведення громадських слухань щодо прийняття рішень з питань якості питної води та питного водопостачання відповідно до закону;

-участь представників громадськості у перевірках, які проводяться органами виконавчої влади, з дотриманням встановленого режиму перебування на території об'єктів питного водопостачання;

- пред'явлення позовів до суду про відшкодування збитків, завданих внаслідок постачання неякісної питної води, що не відповідає державним стандартам, інших порушень законодавства у сфері питної води та питного водопостачання;

-підключення в установленому порядку до централізованого водопостачання та водовідведення.

Споживачі питної води зобов’язані: 

-своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення;

-раціонально використовувати питну воду, не допускати її витоків із внутрішньобудинкових мереж та обладнання;

-не допускати забруднення, засмічення та виснаження джерел питного водопостачання і пошкодження об'єктів питного водопостачання і водовідведення;

-вчасно повідомляти підприємства питного водопостачання про виявлені пошкодження на об'єктах централізованого питного водопостачання і водовідведення, які їм належать або якими вони користуються;

-не перешкоджати здійсненню контролю за технічним станом інженерного обладнання в приміщеннях;

-утримувати в належному технічному і санітарному стані водопровідні мережі та обладнання;

-у разі внесення не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежувати  власне використання питної води до рівня екологічної броні питного водопостачання;

-забезпечувати безперешкодний доступ відповідальних представників підприємств питного водопостачання до власних водопровідних мереж та обладнання для контролю за рівнем споживання питної води, а також для виконання відключення і обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до водопровідних мереж та обладнанняспоживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.

Місце та порядок одержання інформації споживачами від НКРЕКП

Для подання письмового запиту запитувач може отримати форми запитів на інформацію у відділі документообігу та архівної справи Управління документального забезпечення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, каб. № 102 по вул. Смоленській, 19, м. Київ, або роздрукувати їх з офіційного веб-сайту НКРЕКПwww.nerc.gov.ua:

- для фізичних осіб файл форми запиту скачати тут: http://www.nerc.gov.ua/?id=16624;

- для юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи файл форми запиту скачати тут: http://www.nerc.gov.ua/?id=16625.

ПОРЯДОК складання запиту дивитись тут: http://www.nerc.gov.ua/?id=11822.

Розмір заборгованості з оплати спожитих товарів, послуг, періоди виникнення такої заборгованості - за категоріями споживачів

 Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.04.2018 року становить 38242,5 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 22274,6 9259,4 12988,2
 Бюджетні установи 1385,6 1385,6

-

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

9547,8 7574,5 1973,3

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

5061,5 5061,5

 -

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.01.2018 року становить 35768,3 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 22385,3 9522,1 12863,2
 Бюджетні установи 170,9 170,9

-

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

7957,3 5954,7 2002,6

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

5254,8 5254,8

 -

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.10.2017 року становить 42982,2 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 24426,9 11735,9 12691
 Бюджетні установи 1318,7 1318,7

-

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

8189,5 6254,8 1934,7

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

9047,1 9047,1

 -

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.07.2017 року становить 32515,0 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 22833,9 10967,1 11866,8
 Бюджетні установи 880,0  880 

-

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

6579,7 4621,7 1958,0

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

2221,4 2221,4

-

 

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.04.2017 року становить 29148,0 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 16 221,8 5898,5 10323,3

Бюджетні установи

1199,4

1199,4

0,00

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

6625,3 4675,9 1949,4

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

5101,5 5101,5

0,00

 

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.01.2017 року становить 28928,0 тис. грн, в т.ч. за категоріями споживачів:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 16 944,1 5671,9 11272,2

Бюджетні установи

60,4

60,4

0,00

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

7553,5 5604,1 1949,4

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

4370 4370

0,00

 

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.10.2016:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 16 126,50  5846,0 10 280,50

Бюджетні установи

883,40 

883,40

0,00

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

55551,80 53604,50 1 947,30

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

2 455, 30 2455,30

0,00

 

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.07.2016:

 

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 16 989,50  6 940,50 10 049,00

Бюджетні установи

704,50 

704,50

0,00

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

 5 205,60 3 156,30 2 049,30

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

4 526, 90 4 526,90

0,00

 

 

Заборгованість споживачів та бюджету за централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) перед КП «Черкасиводоканал» станом на 01.04.2016:

Категорії споживачів

Всього заборгованість (тис.грн.)

в т.ч. за строками непогашення (тис.грн.)

до 3-х місяців

більше 3-х місяців

Населення

 16 495,5  7 262,7  9 232,8

Бюджетні установи

700,7

700,7

-

Інші споживачі (підприємства, організації, установи)

 7 393,9  5 559,7  1 834,2

Заборгованість бюджету з фінансування субсидій та відшкодування пільг

 2 772,3  2 772,3

- 

 

Інші, крім ліцензованих, види послуг, які надає КП "Черкасиводоканал"